2011. február 25.

Maradék tapétából DIY képet a falra!

A mai bejegyzésben saját, DIY ötletet mutatok, otthonomból merítve. A hálóba egy szép lila színű tapétát választottam, a Tapétacentrum egyik Rasch márkájú kollekciójából. Különlegessége, hogy ugyan egyszínűnek tűnik, ha azonban a fény ráesik, megcsillannak rajta az ezüstös színű pontocskák, amik virág- és levélmintákat formáznak:




Mellé a vaníliaszínű-lila-ezüst bordűr tetszett leginkább, virágos mintával. A szoba hangulatát egyébként éppen ezekre az árnyalatokra terveztem: lila, vaníliaszínű és ezüst, fehér bútorokkal.




Az összhatás szép lett, elégedett voltam, azonban mindezekhez illő, a falra való kész képet egyáltalán nem találtam. Ezért az az ötletem támadt, hogy a fali dekorációt magam készítem majd, a szoba színeit használva. Abban biztos voltam, hogy a kép feszített vászonra fog készülni, a mintán viszont sokat törtem a fejem. Végül ez a kép inspirált, a Cser Kiadó gondozásában megjelent "Hangulatos lakásdíszek" kiadványból:



Alapként a falikép koncepcióját gondoltam tovább. A közepén látható mintát nagyítottam, forgattam, tükröztem, itt-ott a magam kedvére változtattam, és így jött ki a saját változatom. Az indás-virágos minta fényes ezüstszürke alapra került, a kép vastag "kerete" pedig világos vaníliaszínű lett. A kacskaringós vonalakat ezüst csillámos matricafestékkel húztam át, a virág- és levélmintákat pedig maradék tapétából vágtam ki. Hogy egy picit érdekesebb legyen a felület, a tapétadarabokat háromdimenziós ragasztókockával illesztettem a helyükre, így kissé kiemelkednek a kép síkjából. Íme a mű:




Végül, a kép elnyerte méltó helyét az ágy felett:




Majd, hogy ne legyen "egyedül", egy kisebb változat is készült a dolgozósarokba az íróasztal fölé, ezúttal nem téglalap, hanem négyzet alakú vászonra:




Azóta is szívesen pihentetem a szemem a képeken, szerintem jól illik a szoba stílusához, színeihez és hangulatához. Nektek hogy tetszik? 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a blog Facebook-táborához itt!

Fotók: saját

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép! Ötletes a DIY, és csodaszép a tapéta!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik, köszönöm Emese! :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű munkák!Esetleg a dekor "karácsonyfa" elkészítését is megtalálom valamelyik témában? :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Marcsi! Köszönöm! :) A karácsonyfák nem készültek el, de a minta alapján könnyen elkészítheted, farostlemezből kivágva, festve-díszítve.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a válaszod!
    Megfogom próbálni!!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...