2011. április 9., szombat

Húsvéti dekoráció lilában

Rohamtempóval közeleg a Húsvét, így mostantól szeretnék nektek néhány, házilag is könnyen kivitelezhető ötletet mutatni. Nálam ez az ünnep sem múlhat el lila nélkül, így elsőként egy krémszínű-lila dekorációt hozok. Kicsit hajaz a hagyományos húsvétfákra, kicsit mégis rendhagyó, mert igazi tojás nincs rajta. Az én egyedi húsvétfámon a tojások mellett nyuszik és kakasok csücsülnek, filclapokból kivágva, festett ágacskákon. 




Megmutatom, hogy készült.

Először is kellenek jó sablonok. Az enyémek rém egyszerűek (ha jól emlékszem, ilyentájt kapott ingyenes szórólapból lestem el őket). Nyuszi, tojás és kakaska: mind az ünnep jelképei, emellett könnyen lerajzolhatók és kivághatók.

Anyagként én lila és világos krémszínű vékony filclapot választottam, de készülhet például dekorgumiból vagy akár papírból is.

Fölül középtájt összenyomva mindegyiket bevágtam picit, hogy legyen hová fűzni a színben harmonizáló vékony selyemszalagot.

Némelyikre még gyöngy díszítés is került. Ezt azért nem vittem túlzásba, mert picit macerás, tehát elhagyható. A nyuszik és kakasok egyébként kb. 5 x 5 cm méretűek, a tojás 4,5 x 3,5 cm. A selyemszalag 
5 mm széles.

Így néznek ki szépen váltakozva, egymás mellé téve.

Van egy 26 cm magas Lechuza kaspóm, ebbe kerül majd a dekoráció. De az üvegváza is szerephez jut!

Kicsit csalok: az áttetsző vázát belehelyezem a kaspóba, hogy ebbe kerüljenek a lefestett ágak. Így az ágak csak a vázán belül tudnak szétterülni, és mutatósabb lesz az összhatás.

Az akrilfestékkel lefestett, kb. 80 cm magas ágakat szépen elrendezgetem a tartóban.

Majd legvégül feldíszítem az ágakat az előre elkészített mintákkal. És máris kész az egyedi dekoráció! :)

Remélem, a képek láttán ti is kedvet kaptok egy kis húsvéti barkácsoláshoz! 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a blog Facebook-táborához itt

Képek: saját (9)

3 megjegyzés:

  1. Timi ezek nagyon helyes kis díszek lettek. Gondolom elszöszöltél vele egy ideig. Mindenesetre megérte :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! :) Igazság szerint a díszek és az ágak kb. két-három éve készültek, így most csak le kellett fotózni őket... :) Visszaemlékezve a minták kivágása tarthatott sokáig, de megérte szerintem is! :)

    VálaszTörlés
  3. Szavazzatok Timire a Szitakötő Lakbersuli húsvéti dekor játékában a facebookon:
    http://www.facebook.com/pages/P%C3%A9cs-Hungary/Lakberendezni-j%C3%B3/137300202995392

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...