2011. július 8.

DIY ékszertartó ajándékba

Ma végre ismét saját kézzel készült ötletet hozok! :) Hosszú ideje készülök már a bemutatására, ugyanis még áprilisban, a "Házilag készült ékszertartók" című bejegyzés után kért meg az egyik barátnőm, hogy készítsek neki is valami hasonló szépséget. Annának több változat is tetszett a bejegyzés képei közül, én végül a második és a negyedik fotón látható ékszertartókat "házasítottam", és lett belőlük egy harmadik: modern keretet képzeltem el ugyanis, benne csipkés, kikeményített anyaggal, melyben a fülbevalók a mintás anyag "lyukas" részeibe aggathatók. Egyébként az ékszertartó projekt egyben "IKEA-hack" is, az alapanyagok ugyanis a svédektől származnak. A "jó munkához idő kell" alkotási folyamat eredményeképpen az ékszertartó nemrégiben készült el, és tegnap óta új gazdájánál várja, hogy "szolgálhassa" a fülbevalókat! :) Nos, lássuk először a végeredményt, majd sorban a lépéseket!



A felhasznált anyagok: 1. IKEA SÖNDRUM képkeret, a kapható legnagyobb, 26x35 cm-es méretben:



2. IKEA ALVINE SPETS függöny. Több függönybolt és anyagos felkeresése után ez jó választásnak bizonyult, hiszen az anyag mindenütt egyforma vastag, és a lyukacskák is kb. azonos méretűek.


3. valamint a Hobbyművészből származó textilkeményítő folyadék:


A képkeretet rögtön darabjaira is szedtem, nekem igazából csak a keretre volt szükségem.


A kis fém elemeket, amik a hátlapot fogják, fogóval húztam ki. Nem volt nehéz...


Aztán kibontottam a függönyt és elkezdődött a gondolkodás: vajon hogyan essen a minta, mi látszódjon, mi ne, mennyi minta látszódjon, stb.


Végül a nekem tetsző változatnál kivágtam az anyagot. Jó bőven szabtam, ha elrontanám, legyen lehetőség javítani. 


Aztán jöhetett a textil keményítése, hiszen a fülbevalókat csak a kikeményített textil tartja meg, egyébként a súlyosabb ékszerek lehúznák az anyagot. A keményítést alufólián végeztem... először!... 


Azért írtam, hogy először, mert az alufólia rossz döntésnek bizonyult. A folyadékkal jól bekent textil ugyanis néhány helyen úgy ráragadt az alufóliára, hogy sehogyan sem lehetett "legyógyítani"! Íme egy pillanatkép, amikor még próbálkoztam a lehetetlennel:


Aztán megelégeltem. Nagyjából onnan indítottam újra a folyamatot, hogy ismét kivágtam a függönyből egy darabkát, és ezúttal "okosabb" módon, folpackra tettem az anyagot, és a száradás közben többször fel is emeltem, hogy most még véletlenül se ragadjon rá az alapra.


Kétszeri, "tutira menős" átkenés után az anyag gyönyörűen megkeményedett. A széleket a belső fehér képkeret segítségével körberajzoltam...


... majd levágtam:


Majdnem kész!



Már csak annyi hiányzott, hogy egy ragasztópisztoly segítségével a keret hátára, de a belső részére rögzítsem a kemény textilt. Ez már könnyen ment!



Végül az ecset végével jól megnyomkodtam a meleg ragasztós részeket, hogy minél jobban tapadjon az anyag a keret hátuljához. Ilyen szépen illeszkedik! Gyönyörűen kisimult, és (amitől egyébként féltem), hullámokat sem vet az anyag a keretben.


A végeredménnyel elégedett vagyok, és a fő, hogy a megajándékozottnak is tetszett az ékszertartó! :)


Nektek hogy tetszik? 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a blog Facebook-táborához itt!  

Fotók: saját

14 megjegyzés:

  1. Kedves Timi!
    Ez nagyon szuper! Gratula! Szívesen látnék még több variációt! Ma teszek fel a blogomra egy pár keret ötletet...azok között van egy ékszeres változat. Tök jól mutat pl. ha többféle méretű és más színű hátlappal teszed fel a fésülködő asztal mellé ezeket a kereteket.Egy hasonló képet találsz majd Nálam. Próbáld ki és mutasd meg nekünk! Már alig várom....Kellemes hétvégét! Fróni

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó!! Nagyon tetszik az ötlet is és a kivitelezés is.
    Szívesen látnék még ötleteket tőled!!!:))

    VálaszTörlés
  3. Végre! Nagyon köszi az ötletet. Régóta töröm a fejem valami praktikus és szép "fülbevaló tartón". Ez nagyon tetszik - megcsinálom!

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok! Örülök, hogy tetszik nektek is az ötlet! :)
    Erika: én is örülnék, ha még több saját DIY lenne a blogon, csak hát az időtényező mindig közbeszól... De a mostani sikeren felbuzdulva igyekszem hamar új ötlettel előrukkolni! ;)

    VálaszTörlés
  5. Szuper ötlet Timi, nagyon tetszik!

    Az alufóliás bibi után a folpack helyett még jobb, ha irattartó fóliát használsz, mert merev és könnyen lejön róla a keményítős cucc, nem kell sűrűn emelgetni ;)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett Timi! Hasznos, hogy az egész folyamatot lépésről lépésre bemutattad!Köszi!

    VálaszTörlés
  7. hát az nagyon szuper, pont ilyen függönyöm van, és a levágott aljból van maradék. muszáj megcsinálnom :) szerinted ha befestem az anyagot, és utána keményítem, ugyanúgy jó lenne?

    VálaszTörlés
  8. Szia Kata! A keményítő tájékoztatóján az szerepel, hogy a keményítés után dekorálható és festhető az anyag. Milyen festéket használnál? Textilre valót? Azzal lehet, hogy megpróbálkozhatsz előre is.

    VálaszTörlés
  9. egy fekete-fehér biztosan jól nézne ki..kár h kidobtam a megmaradt függöny darabkáinkat:(

    VálaszTörlés
  10. azta, nagyon tetszik! a tapeta meg az alom! ilyen tapetara vagyok ezereve! nem tudod honnan van???
    ja, es egy otlet: kepkeretet hogyan fednel be csipkevel? en meg ezt szeretnem majd megcsinalni!

    VálaszTörlés
  11. Szia Andi! Örülök, hogy tetszik! :) A tapéta a Tapétacentrumból van, a www.tapetacentrum.hu oldalon megtalálod az elérhetőségeiket. Ezt a tapétát egy Rasch katalógusból választottam, de még 2007-ben, így nem tudom, kapható-e még.
    Képkeret befedése csipkével: valószínűleg lefesteném a képkeretet, és rádekupázsolnám (textildekupázs ragasztóval) a csipkét. Hm??

    VálaszTörlés
  12. Kedves Timi, most találtam meg az oldalad, és ezt a munkád. Nagyon-nagyon szép és praktikus ez az ékszertartó. :) Ki is gondoltam, hogy remek ajándék lesz a barátnőimnek, már mindent be is tudtam szerezni, kivéve a textilkeményítőt - ebből nem volt már a hobbiboltban, de láttam a DM-ben hasonló terméket. Szerinted az is hasonló lenne? Abba bele kell áztatni a textilt, azt írja - félek, hogy az csak abroszokhoz meg ilyesmikhez való. Ha van ezzel kapcsolatban ötleted, örülnék a válaszodnak :) Köszönöm, Edit

    VálaszTörlés
  13. Kedves Edit! Örülök, hogy megtaláltad az oldalam, remélem, "maradsz" is! :)
    Többen írtak már nekem hasonló "gonddal", és volt, aki kipróbálta a háztartási keményítőt. Kétszer átkenve (beáztatva) működik, kis felületen (kb. 9x13-as méretű anyagnál). Van, akitől még visszajelzést várok nagyobb felületet illetően. Mindenesetre biztatlak, próbáld ki!
    Ha mégsem működne, akkor pedig válassz az általam készített darabok közül (nem tudom, láttad-e már): Tanja már elkelt, a többi egyelőre még megvan:
    http://otthonesdekor.blogspot.com/2011/10/karacsonyi-ekszertarto-vasar-blogon.html

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm a választ! Megpróbálom, és majd jelentkezem, hogy sikerült :) [azóta egyébként még 3 hobbiboltban voltam, de sajnos semelyikben nem lehetett kapni :o] E.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...