2014. április 23.

Így készült a betontojás

Többen is kérdeztétek, hogyan készült a betontojás, vajon kifaragtam-e, hogyan kaptam ilyen szép tojásformát. A dolog egyszerűbb, mint hinnétek: a folyékony betont a kifújt tojásba öntöttem bele, így kaptam meg az igazi tojásformát. 



A kifújt tojásokba néhány csepp olajat öntöttem, hogy lehetőleg ne ragadjon hozzá teljesen a héjhoz a beton.


Az alapanyagom sima kültéri beton volt, apukám pincéjéből.


Kb. egy befőttesüvegnyit kevertem össze vízzel, úgy, hogy folyékony, de ne is túl híg, ne is túl sűrű masszát kapjak. A tejfölsűrűség nagyjából megfelelő.


Ilyen bizarrul néztek ki a tojáskáim, amikor öntöttem a betont. Nem használtam tölcsért vagy ilyesmit, mert a hév nagyobb volt, utólag nézve célszerűbb lett volna! :)


Száradás után, ami kb. egy hét volt, egyszerűen csak leszedtem a héjat a tojásokról, itt-ott megütögetve, hogy könnyebben lejöjjön - épp mintha főtt tojást pucolnánk. Ezután a tojásokat nem is csiszoltam, illetve nem kezeltem semmivel, nekem éppen így tetszik a felületük. Ami még fontos, hogy amikor kiszárad a beton, elég sok víz távozik belőle, így a tojások kisebbek lettek, kicsit vesztettek a magasságukból. Utólagos öntéssel ezt lehetett volna pótolni, de ezzel már nem szerettem volna pepecselni, illetve a kis fészkek ezt jótékonyan el is fedik.




Ha kedvet kaptatok a projekthez, próbáljátok ki ti is, hamarosan mutatok majd példákat más betontárgyakkal is! :)


Fotók: saját

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...