2016. január 6.

Tervek, célok, vágyak 2016-ra

Először is, boldog új évet kívánok minden olvasómnak 2016-ra! Köszönöm, hogy olvastok, követtek, kommenteltek, akár itt, akár egyéb közösségi média felületen! Kívánom, hogy valósítsatok meg minél többet abból, amit szeretnétek, és legyetek bátrak, kreatívak az otthonotok szépítése terén is, akár csak kisebb ötletekkel, akár nagyobb volumenű felújítással! :)



Nos, folytatom az immár hagyománnyá vált évkezdő bejegyzést, a tavalyit itt, az eggyel korábbit itt olvashatjátok. 2015 igen sűrű év volt számomra. Bár úgy láthatjátok, hogy a blogot kicsit "elhanyagoltam", ennek a hátterében viszont éppen az áll, hogy sokat tanultam és dolgoztam, egyúttal szakmailag is sokat fejlődtem - csak éppen nem minden mozzanat került fel a blogra, mert általában erre már nem jutott időm. De lássuk is szépen sorban, mi vált valóra a tavaly év eleji célok közül:

1.) Blogbejegyzések számának tartása, minőségük emelése mind több saját anyaggal: nos, erre utaltam már, ugyan a bejegyzések száma csökkent, mégis azt gondolom, hogy gazdagodhattatok olyan tartalmas bejegyzésekkel, amik saját tervek, és amik mögött igen sok munka áll. Ilyen például a vizsgafeladatomat bemutató hatrészes sorozat, amiről kicsit később még lesz szó.

2.) Hasznos infókat megosztó posztok: ezügyben ismét kissé adósotok maradtam. Pedig ezek népszerűségét igazolja, hogy az év eleji lendület hevében megírt, a metrócsempe felrakási módjairól szóló bejegyzés a legnépszerűbb lett az ideiek közül. Itt olvashatjátok. Sőt, "A tökéletes gardrób titka" című bejegyzés is igen sok érdeklődőt vonzott. :) Az idei évben tervezek előrelépést ezügyben, már dolgozom egy olyan füzetecskén, amely a fürdőszoba tervezéséhez nyújt igen alapos segítséget. Remélem, hogy tavasszal ezt már elérhetővé tudom tenni számotokra.

3.) Referenciamunkák, tervek bemutatása: nos, ebben végre igazán sok pozitívat tudok mondani. :) Áprilisban számoltam be arról, hogy elvégeztem egy látványtervező kurzust, amely nagyon hasznos volt számomra. Kézzel ugyanis eléggé ügyetlenül rajzolok, és nagyon vártam már, hogy végre valóban azt tudjam megmutatni, ami a fejemben, és a képzeletemben van, és ne csak a legegyszerűbb megoldásokra törekedjek az iskolai feladatok kapcsán.

Ennek eredményeképpen a vizsgafeladatom már a látványtervező programmal készült, és szerintem eléggé "otthonésdekorosra" sikerült. Szerencsém volt, mert a családmodell, amit húztam, lehetővé tette, hogy kicsit elrugaszkodottabb, magasabb árkategóriás bútorok, tárgyak is bekerülhessenek, és a csupa női lakóknak köszönhetően sok-sok lilát is beletehettem. :) A vizsgafeladatot igen alaposan, egy hatrészes sorozatban mutattam be, amely egy videós ízelítővel kezdődött, majd az alaprajzok elemzése után a helyiségeket is végigvettem: nappali, étkező, konyha, hálószoba, fürdőszoba, lányszoba.

Azonban ne gondoljátok azt, hogy csak lilában/val tudok tervezni! :) Ennek ékes bizonyítéka, hogy két olyan munka is rám talált 2015-ben, amelyekben egy csepp lila sincs/lesz, viszont mégis mindkettő stílusa közel áll hozzám.

Az egyik, - amelyről már itt a blogon is mutattam ízelítőt -, egy fiatal házaspár otthona, skandináv hangulatban készült, megfűszerezve egy kis ipari hatással. Egyelőre a hálóból és a nappaliból láthattatok részleteket, viszont ezek csak telefonnal készült fotók voltak. Nagy örömömre még az év végén, a karácsonyi szünetben sikerült összehoznunk egy személyes látogatást is, és készítettem jónéhány fotót az aktuális állapotról. Ezek már sokkal többet mutatnak, így hamarosan szeretném ezeket is megosztani veletek. Ugyan még hiányzik néhány bútor és kiegészítő, a stílusváltás már most igazán látványos! :)

A másik munkáról még nem esett szó, azonban ez is különleges: ez egy pici, mindössze 27 négyzetméteres lakás átalakítása, mely eredeti állapotában rendkívül lepusztult, lelakott volt, így teljes átalakításra volt szükség. Terveink szerint egy nagyon praktikus, ugyanakkor letisztult, modern, elegáns élettér kialakítása a cél, mely bézses-barnás-bronzos-aranyos-rezes színekben pompázik majd. A tervezési folyamaton már túl vagyunk, nemrég kezdődött el a legizgalmasabb szakasz, a kivitelezés. Remélhetőleg tavaszra már erről a munkáról is be tudok részletesebben számolni.

És persze, ne feledkezzünk meg a saját otthonom alakítgatásáról sem, néhány poszt erről is született. A hálószoba-projektet februárban mutattam be, utána inkább csak kisebb alkotásokról volt szó itt a blogon. Ezeket a 2015 saját alkotásai bejegyzésben nézhetitek meg összefoglalva.

4.) A blogdizájn átalakítása: Nos, ennek kapcsán is van elmaradásom. Ugyan márciusban volt egy kis redesign, a végeredménnyel közel sem vagyok elégedett. Azonban már munkálkodom egy másik felületen, ami nem más, mint a (... dobpergés...) weboldalam! :) Mivel ott sokkal több lehetőségem van a design kialakítására, ezért úgy döntöttem, inkább ott élem ki magam. Hogy ennek a blognak a tartalma átkerül-e oda, még nem tudom, de idővel ez is biztosan ki fog derülni számomra.

5.) Befejezni a lakberendező sulit: Nem volt könnyű menet, de júniusban végre sikerült befejeznem a lakberendező sulit, így végre hivatalosan is lakberendező lettem. Ez nagyon nagy öröm volt (illetve az is) számomra, hiszen végre már csak a projektekre tudok koncentrálni, és valljuk be, élőben sokkal izgalmasabb a tervezés, főként annak tudatában, hogy meg is valósulnak a tervek. :) Azért azt hozzá kell tennem, hogy a vizsgamunkát nagyon szerettem! Sőt, volt egy másik kedvencem is, egy bróker lakásának tervezése, aminek a hangulati montázsa szintén felkerült a blogra. Igen-igen, abban is van egy kevéske lila! :)

6.) Még tudatosabban foglalkozni a lakberendezéssel: úgy gondolom, a fent leírtak igazolják, hogy 2015-ben a korábbi évekhez képest sokkal több, és komolyabb szakmai munkát végeztem, aminek visszatekintve, nagyon örülök.



Na és most jöjjenek a 2016-os tervek:

Hát, ha 2015-re azt terveztem, hogy tudatosan foglalkozom a lakberendezéssel, akkor 2016-ra az a célom, hogy még sokkal tudatosabban tegyem ezt.

1.) Legyen honlapom! Nos, már "van", csak még nincs kész. :) A domain-t még tavaly februárban lefoglaltam, miután "rémálmomban" azt álmodtam, hogy valaki megvette előlem. :))) Nos, nem is kellett több, azonnal beregisztráltam a domain-t. Szóval, tavaly február óta az én tulajdonomat képzi, de nem volt időm foglalkozni vele. Decemberben viszont kicsit ráálltam a dologra, úgyhogy vettem tárhelyet is hozzá, és elkezdtem a kidolgozását. Terveim szerint legkésőbb februárra készen lesz teljesen.

2.) Szolgáltatások kidolgozása: a weboldal felépítésével együtt szeretném kidolgozni a lakberendezési szolgáltatásaimat is. Úgy gondolom, sokan talán nincsenek is pontosan tisztában azzal, hogy mit csinál egy lakberendező, milyen folyamatokban tud segíteni. Szeretném ezeket minél közérthetőbbé tenni, illetve szeretnék azoknak is segítséget nyújtani, akik nem a fővárosban, vagy a vonzáskörzetében élnek, hanem távolabb, így biztosan lesz e-mailes tanácsadás, és akár távtervezés is.

3.) Hasznos információk megosztása, "tervezési kisokos" formájában: tudom, hogy sokan vannak, akik igényesek az otthonunkra, szeretnek lakberendezési lapokat, blogokat böngészni, de inkább maguk valósítanák meg az elképzeléseiket, számos esetben anyagi megfontolásból is. Nos, nekik szeretnék kedvezni olyan tervezési "kisokosokkal", amelyek megadják azt a szakmai hátteret, információkat, amelyek segítségével sokkal felkészültebben, tudatosabban vághatnak neki a felújítási munkálatoknak. Ha ez párosul egy kis kreativitással, biztos vagyok benne, hogy remek megoldások születhetnek. Első körben egy fürdőszobás füzetkén gondolkodom, illetve már munkálkodom is.

4.) Véglegesen elkészült referenciák bemutatása: a fent említett két munka idén biztosan végleges formát fog ölteni, ezeket szeretném részletesen is bemutatni itt a blogon. Mesélek majd a tervezési folyamatokról, ötletekről, tanulságokról, beszerzési forrásokról, lelőhelyekről is.

5.) Lehetőség szerint még több projekt és alkotás: bízom benne, hogy idén lehetőségem lesz még többet tervezni, alkotni, a tervekről és a megvalósulásokról is hírt adni! :)


Nos, ha mindezt végigolvastátok, igazán köszönöm! Úgy gondolom, izgalmas év elé nézek, tartsatok velem! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...