2017. január 13.

Megújult a konyhánk!

Örömmel jelentem, hogy a nappali után ezúttal a megújult konyhánkból is láthattok egy kis részletet! :) Igyekszem részletes lenni, bízom benne, hogy jó tippeket találtok majd a bejegyzésben! Szóval, kezdjük az elején: azt már a (teljesen új, konyhabútorral felszerelt albérletünkbe való) beköltözésünkkor tudtam, hogy számomra nem konyha a konyha mosogatógép nélkül, ezért az adott, egyenes vonalú (gépek nélküli) konyhabútorba mindenképp szerettem volna beilleszteni egyet. A konyhabútor mellett azonban mindkét oldalon ajtó van, így bővíteni nem igazán lehetett az elemeket, és csak egy 60-as elemünk volt, aminek a helyére kerülhetett volna.

A helyzetet nehezítette, hogy a munkalap nem „egyben” volt, hanem az egyes szekrényelemekhez tartozóan. Tehát, ha elvesszük a 60-as elemet, akkor a teljesen beépíthető mosogatógépnek nem lett volna „teteje”… :) Viszont én mindenképp teljesen beépíthető mosogatógépet szerettem volna, hogy később magunkkal tudjuk vinni, és bármilyen konyhába passzítható legyen, illetve, hogy felette a 60 cm széles pultfelület megmaradjon. Szóval, elég sokáig ment a dilemmázás, hogy mi is legyen a konyhával, de persze közben ezernyi más dolgunk is volt, így elég sokáig tolódott a dolog.

Nemrégiben azonban megkeresést kaptam a Hansgrohe-tól, hogy próbáljam ki egy általam választott csapjukat, és készítsek róla bejegyzést. Jobbkor nem is jöhetett volna a felkérés, hiszen elég gyorsan megoldotta a régi dilemmát, sőt, tovább is fejlesztette a tervemet: nem csak a mosogatógép kerül be, hanem a csapot és a mosogatótálcát is lecseréljük, valamint rendes munkalapot teszünk be! Így talán nagyobb kedvem is lesz a konyhában időzni! ;) Juhúúú! Íme egy kis ízelítő a végeredményből...


Az előtte állapotról csak kisebb részleteket mutatok, nem túl bizalomgerjesztő.. :) A meglévő elemeket mind adottságként kezeltük, természetesen, ha én választottam volna, egészen más lenne, de mivel teljesen új volt minden a beköltözésünkkor, örültünk, hogy legalább ezekre a dolgokra nem kellett beruháznunk.

A noname-csap azonban kb. 3 évnyi (nem túl intenzív) használat mellett eléggé megadta magát, csöpögött, folyt, az oldalán spriccelte a vizet, rozsdásodott, szóval már mindenképp cserére érett. A mosogatótálca sem volt épp praktikus és jó minőségű, ráadásul a kétmedencés mosogató helyett inkább több munkafelületre vágytam, ugyanis a mosogató mellett közvetlenül volt a tűzhely, ami nem túl praktikus.
 

A terv tehát sok munkafelület, egymedencés mosogató és egy fantasztikus Hansgrohe csap beépítése volt. :) Természetesen, a csapot választottam ki először. Egy csodálatos, modern megjelenésű, letisztult, hattyúnyakú darabra, a TalisS²-re  esett a választásom, amiről tudtam, hogy a konyha „ékköve” lesz.

Javaslom, hogy ha ti is tervezitek konyhai csaptelep vásárlását, nézzetek körül a Hansgrohe oldalán, hiszen a csaptelepek hatalmas fejlődésen mentek keresztül, amellett, hogy egyre több a praktikus, kihúzható darab, többek között a vízsugarat is beállíthatjátok a normál vagy a zuhany módra, utóbbival a konyhai előkészítés sokkal egyszerűbbé válik.



A mosogatómedencét viszonylag gyorsan eldöntöttem, az egymedencések közül olyat szerettem volna választani, ami csaplyukas, hogy házilag is meg tudjuk oldani a beszerelést, és ne kelljen még a csapnak is külön lyukat vágni, így ezt választottam. A munkalappal kapcsolatban a korábbi szürke színnel teljesen elégedett voltam, így ezen a vonalon keresgéltünk, végül az Egger egyik munkalapja mellett döntöttünk.

Nos, összeállt tehát a kép, már csak a beszerelési munkálatok voltak hátra, melyben apukám volt segítségemre. Nem apróztuk el a dolgot, kb. kétnapos művelet volt, mire minden visszakerült a helyére, és a csodás csapból újra víz folyt a konyhában! Cserébe rendkívül precíz munkát végeztünk, szerintem bármelyik szaki megirigyelhetné a profizmusunkat! :))


Még élénken él az emlékezetemben, hogy a munkák végeztével milyen jó volt reggelente kimenni a konyhába, és rácsodálkozni, hogy „jé, ez ilyen” és hogy „jé, milyen jó lett”! Sőt, azóta is nap mint nap elégedetten szemlélem a végeredményt, hiszen a szemnek is sokkal kellemesebb lett, és úgy érzem, dizájnban is „felnőtt” a nappalihoz, ahogy azt a képek is bizonyítják. Remélem, nektek is tetszik! :)

Az átalakításhoz fűzött reményeim beváltak, hiszen sokkal praktikusabb lett a konyha, több felület áll rendelkezésre az előkészítéshez, az egymedencés mosogató bőven elég a mosogatógép mellett, és végre nem kell kézzel mosogatni! A csap pedig egy valódi álom a korábbi darabhoz képest! Emellett letakarítani, tisztítani is igazán egyszerű, elég csak áttörölni, és újra csodásan ragyog.


Az egyetlen eddigi észrevétel, amit hasznos tanácsként megemlítenék, hogy mivel a csap elég magas, a választott mosogató pedig elég mély, ezért a víz időnként visszafröccsen, és többet kell törölgetni. Ha ez zavarna titeket, akkor válasszatok kihúzható típust, amivel ez jobban elkerülhető. Én azzal is szemeztem, de a dizájnja ennek tetszett jobban, így végül erre esett a választásom. Most megnéztem utólag is, és még mindig ez tetszik jobban, még ha törölgetni is kell! :)

A csap minősége pedig összehasonlíthatatlan a korábbihoz képest, reméljük, még sokáig fog szolgálni minket! Ahogy az előtte képen is láthatjátok, nem érdemes rossz minőséget választani, hiszen az csak 3 évet bírt, pedig nem használtuk annyira intenzíven. Mivel az új csap továbbra is tesztelés alatt lesz, a későbbiekben be fogok még számolni a további tapasztalatokról is! :)



Fotók: saját

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...