2017. szeptember 4.

Konyhatuning 2.0

Januárban olvashattatok róla, hogy megújult a konyhánk. Persze, egy lakberendező életében sosincs megállás, mindig születnek újabb ötletek, és a csapot is lelkesen teszteljük, így következzen most egy friss beszámoló az új dekorról és a korábbi változtatások "magasztalásáról". :)

A több mint fél év alatt levont tanulság az, hogy mosogatógép nélkül semmiképp se tervezzetek konyhát! Hihetetlenül sokat számít, hogy főzés után nem kell mosogatni, és a mosogatóban nem állnak halomra a mosatlan edények. Hiszen bónuszként a mosogatógép addig is "elnyeli" a piszkos edényeket, amíg nem indítjuk be, a konyha tehát kis erőfeszítéssel is rendben lehet.

A másik tanulság, hogy egymedencés mosogatóval is szuperül lehet élni mosogatógép mellett. Nekem korábbról csak kétmedencés mosogatóval volt tapasztalatom, így tartottam tőle, hogy "kevés" lesz, de ma már egyáltalán nem hiányzik a második medence, csak megszokás volt.

A harmadik tanulság az ergonómia, ami egy kis konyhában talán még fontosabb! Konyhatervezés előtt részletesen gondoljátok át a folyamatokat, és mindenképpen legyen az egyes egységek között pultfelület. Mi az egymedencés mosogatóval "csak" kb, 40 centiméternyi pultfelületet nyertünk a mosogató és a főzőlap között, de azt kell mondanom, hogy a használatban rendkívül sokat számít!

A negyedik tanulság, hogy egy jó csap aranyat ér! :) A Hangsgohe-tól tesztelésre kapott csap remekül bevált, most nagyjából 9 hónapja használjuk, és olyan, mintha új lenne, pedig a heti egyszeri alaposabb áttörlésen kívül különösebben nem "bűvölöm". A használata kényelmes, a régi csaphoz viszonyítva egy valódi álom! :)

És akkor most jöjjön a dekor téma! :) Az utóbbi időben számos ide illő tárgyat szereztem be, sőt, felfedeztem a csempematricákat is, amelyekkel elvileg a 10x10-es csempéket lehet dekorálni. Nekünk nagyobb méretűek a csempéink, de ez nem zavart túlságosan, az áttetsző háttér miatt úgy gondoltam, hogy remek lesz erre is. Nos, nem tévedtem, az összkép azt hiszem, magáért beszél:


A letisztult, skandináv stílushoz és a fekete-fehér-szürke kiegészítőkhöz fekete csempematricákat álmodtam meg. A Csempedekor webáruházban sokféle verziót találtok rá, nekem a legjobban a feliratosak tetszettek, illetve a pitypangos. Egyébként igyekeztem olyanokat választani, amelyek nem pontosan követik le a 10x10-es méretet, hogy ne legyen feltűnő, hogy a matrica mérete passzol teljesen.


Ezekkel a matricákkal remekül fel lehet dobni az egyszínű, megunt, vagy épp nem a stílusba passzoló csempéket, hiszen az alkalmazása rendkívül egyszerű. Mindössze arra kell figyelni, hogy a felragasztáskor ne maradjon levegő alatta, és így minél pontosabban simuljon a csempére.

Én a nagy dekorálási hévben nem méregettem ki pontosan, hogy hová kerüljenek, így volt, amit vissza is szedtem és újra felragasztottam, de ez sem jelentett különösebb problémát, tehát újra fel is tudjátok használni őket. Anyaguknak köszönhetően pedig bátran használhatjátok konyhában és fürdőszobában is, hiszen könnyen le lehet törölni. Összességében tehát csupa pozitívum! :)



Remélem, tetszett a bejegyzés és kedvet kaptatok akár ti is a konyhátok dekorálásához! Ha hasonló termékeket szeretnétek beszerezni, mint a képeken látottak, akkor íme itt a lista, hogy mi honnan való! :)

Csap: Hansgrohe
Mosogatótálca: Ikea
Munkalap: Egger
Csempematricák: Csempedekor webáruház
Kenyértartó: Mömax
Fekete-fehér mintás tálca: Mömax
Fehér tálca: H&M Home
Bögrék: Marimekko
Hatszög alakú szürke tálca: Hay
Geometrikus kaspók (nagy és kicsi): Bloomingville
Sima kis kaspó: Oázis Kertészet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...